Tuesday 20 November 2012

GAZA, JANGAN TUNGGU AKU..!


Mengharapkan air mata muharam 2008 tidak berulang lagi. Meleset!
Malah lebih parah. Perancangan Yahudi mampu menarik simpati dunia sehingga menghalalkan penganiayaan asasi manusia.

…………………………………………………………
……………………………………………………..
………………………………………………………..
Tiada kata yg mampu diungkap…………….
Mana pergi umat islam?
……………………………………………………………………………………………………….

Terpampang megah matlamat hidup dan segala visi misi ku di ruang belajar milik ku di kubu MPM.
Apa yang tiada di sana.?
Cukup lengkap aku gariskan perancangan hidup ku.
Seorang ukhti mengamati matlamat hidup ku lalu mengelengkan kepala bila melihat satu baris kata yang termaktub di atas kertas matlamat hidup ku itu..
“menjadi guru arab di GAZA”

Terlalu jauh.
Terlalu tinggi.
Mustahil..
Dan terlalu mustahil….

Sehinggalah semalam, dia memegang lutut ku lalu menyatakan,
“Saya rasa tak mustahil satu hari nanti awak akan ke GAZA..”
Bukankah Mesir telah menghantar beratus sukarelawan mereka ke PALESTIN tanpa sekeping passport pun.
Cita-cita ku makin menampakkan jalannya….
Alhamdulillah……..
Sentiasa ku titipkan doa, dan ku berharap ALLAH memakbulkan permintaan hamba NYA yang hina ini…

“Ya ALLAH, masukkanlah aku, sahabat dunia akhiratku, Shazwin Hassan, Nur Izzatie Isa, suami ku dan zuriat-zuriat ku ke dalam golongan yang meperjuangkan agama MU di PALESTIN sehingga syahid ya Allah….”

Saya tak tahu kenapa doa itu yang sentiasa terlintas di bibir sejak beberapa tahun ini. Dan doa itu yang menjadi kegemaran saya di waktu mustajab-mustajab doa…saya tak tahu………

Aman Palestin Mesir terus mengupdate suasana di sana. Terkini, Pejabat mereka telah mula menerima tempias serangan Yahudi laknatullah. Semoga Allah membantu perjuangan mereka di sana…

Hati saya tersentap bila membaca status tokoh yang sangat saya hormati, Dr Zainurashid. Tidak boleh lupa tika bertemu dengan beliau. Cukuplah saya katakan, dunia telah digenggamnya, namun akhirat terpasak kukuh di hati nya. Bagaimana hati saya tidak tergoncang bila membaca kenyataan dari beliau bahawa beberapa hari yang lalu,
terdapat seorang pemuda Malaysia yang mengirim pesanan ringkas kepadanya meminta izin untuk TURUN KE GAZA SEKARANG..!
HEBAT!
TERLALU HEBAT!

………………..
……………………
Terus saya berfikir….
Adakah aku seberani pemuda itu?

…………………………………….
……………………………………………………………….

Kebelakangan ini saya terlalu banyak bermonolog sendiri. Melihat umat yang makin dewasa berdiri. Ada yang tempang. Ada yang gagah berdiri sendiri. Yang pasti, semua itu memerlukan sokongan yang padu dari SEMUA YANG BERNAMA MUSLIM, kerana ALLAH SWT  berjanji bahawa ummah ini mampu mengubah nasibnya dengan syarat, mereka merubah nasib DIRI mereka SENDIRI terlebih dahulu…..

……………………………………
“Kak pah… Kak faieza cakapkan yang akak selalu bangun malam. Lepas tu akak mesti menangis teresak-esak waktu qiam tu…”

Agrh…!!!
Tak dapat untuk aku gambarkan perasaan ku ketika itu. Sakitnya. Bagaikan maruahku telah dirobek oleh saudara ku sendiri…

“akak selalu bangun malam”
Selalu?
Selalu???

“akak mesti menangis teresak-esak waktu qiam tu…”
Mesti?
Mesti????

Ya Allah….hanya ENGKAU sahaja yang mengetahui hakikat diri hamba MU ini. Kenapa ENGKAU meletakkan makam ku begitu mulia di mata manusia, sedangkan….
Sedangkan……..
Sedangkan ENGKAU jauh lebih tahu ya ALLAH………..

Kata-kata seorang pejuang HAMAS:


“jika kita tak mampu untuk berdiri bertahajud dua jam sehari. 
Kita tidak akan mampu untuk berdiri 5 minit pun di medan perang…!!”



...............................
Dari page Aman Palestin Mesir:

Tahukah anda ?


Salah satu kriteria awal untuk diterima masuk sebagai ahli unit ketenteraan Hamas; Briged Izzuddin Al-Qassam ialah istiqamah bersolat subuh seca

ra berjamaah sekurang-kurangnya selama 6 bulan sebelum permohonan dan mesti disahkan oleh imam masjid di Qariahnya, ciri-ciri selainnya:


- Tidak merokok
- Tiada pergaulan bebas dengan perempuan dan sebaliknya
- Penghafal Al-Quran
- Berpendidikan
- Bukan pelaku maksiat lain (arak, curi)







…………………………………………………..
Saya tak tahu kenapa dada saya sesak kebelakangan ini.
Mungkin sesak dengan kelemahan diri sendiri……
Sedangkan fajar kebangkitan Islam telah mula menunjukkan rupa…
……………………..
CUKUPLAH PAH..!!
CUKUPLAH………

Medan amal ku kini, Bumi UNITI…
Masihkah ada ciri tentera al qassam?
Payahnya menyongsong senjata di bumi GAZA.
Payah lagi membawa ISLAM di bumi MALAYSIA………

PEMUDA DI GAZA SAKIT FIZIKALNYA,
Namun MEMBUGAR IMAN MEREKA…

PEMUDA MALAYSIA,
MEWAH MATERIALNYA..
Namun,
LUNYAI ROH ISLAMNYA………………………………………..

Terlalu banyak…
Terlalu banyak….
Terlalu banyak yang perlu dilaksana di bumi Malaysia.



……………………………………………….
STATUS TERKINI AMAN PALESTIN :

PANGGILAN JIHAD!


Aman Palestin akan membawa rombongan Misi Kemanusiaan Ke Gaza pada tarikh berikut:

Tarikh: 7 Disember hingga 12 Disember 2012

Kos perbelanjaan: RM7500 (tanggungan sendiri)

Pendaftaran: Cik Anees, 03-89267019 / 017-4500780

AP mengalu-alukan kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai MISI MULIA ini agar segera mendaftarkan diri. 

Inilah masanya untuk buktikan semangat JIHAD anda. Inilah masanya anda bertemu HERO-HERO kita di sana. 

HAMAS menanti kehadiran anda.
Al-Qassam menadah tangan menerima anda.
Ismail Haniyeh menyeru anda.
Rakyat Gaza sedang melambai gembira menyambut anda.
Mereka semua sudah bersedia menantikan ketibaan anda.

Adakah anda bersedia?

Ayuh daftar, jangan bertangguh lagi.

…………………………………………..




GAZA, JANGAN TUNGGU AKU..!!

Aku akan ke sana.
Namun awlawiyat ku membumi di sini.
Aku pasti akan ke sana.
Pasti..!!
BUMI ISLAM.
BUMI JIHAD.
BUMI IMPIAN KITA..!!

GAZA, JANGAN TUNGGU AKU..!



*Maaf tak edit entri ini dengan warna-warna menarik seperti biasa saya buat…. Cukuplah hitam putih. Tanda berkabung kita atas darah para syuhada yang mengalir………
Lagu ni buat hati sayu dan rindu dengan masa depan...http://www.youtube.com/watch?v=RZymwAykpRo 

 Semoga Allah SWT menerima segala jihad kita…………………………… 



1 comment: