Tuesday 25 March 2014

Selamat pulang Ikhwan...


Baru sahaja mendapat berita gembira dari bos unit kajian kami, tuan Aiman Faudzi. Mabrook buat bos yang akan mendirikan bait muslim qudwah insyaAllah. Tak sabar menunggu diri sendiri yang lagi beberapa……tet.

Abang aku bukan suparman kata takpa fikir lebih tentang bait muslim ni yang penting jangan mengedik. 
Hurmm nak hilangkan mood sedih sebenarnya……Allah…………………………


Mursyidul am Ikhwan Muslimin antara 529 penyokong Dr Morsi yang bakal dihukum mati





Menulis dengan jari yang terketar.
Dan mata yang sakit.
Hati yang pedih…

Ikhwan…
selamat pulang ikhwan..



Ya, aku tiada di waktu sang singa, Omar Mohtar dihukum bunuh.
Aku tiada di waktu  pemikir umat, Syed Qutb dihukum gantung.
Aku tiada semasa Al Banna ditembak mati.
Malah aku masih di alam jahiliah semasa kepala Syeikh Ahmad Yasin berkecai.
Juga tika Dr Abdul Aziz ar Rantisi ditembak apache..

Alhamdulillah tarbiyah ini mengenalkan aku dengan mereka. Dan mereka yang lain. Yang selama ini berjuang demi umat. Yang selama ini aku tidak tahu rupa-rupanya umat ini sedang….. TENAT.


Di usia 18 hingga 19.. aku tidur berbantalkan buku Majmuk Rasail, as syahid Hassan Al Banna.
Kitab tu memang sangat tebal.
Bagi aku, itulah kitab terbaik yang pernah aku baca selepas tafsir al Quran.

Aku tahu ikhwan pernah dianiaya sebelum ini. Pencaturan politik yang mungkin perlu dibaiki. Sekali lagi sejarah hitam itu berulang, termasuk Mursyidul am Ikhwan Mohd Badi’ juga antara 529 yang bakal dihukum mati. Sejarah Sayyid Qutb, Muhammad Farghali berulang kembali..!!



“Mereka (529 penyokong Ikhwan) dituduh menyerang orang ramai dan memusnahkan harta awam di selatan Mesir pada Ogos lalu….turut didakwa melakukan keganasan yang menyebabkan dua anggota polis maut di Minya.” 
[Utusan Malaysia, 25 Mac 2014]





Sangat tidak masuk akal..!!
Bagaimana pula dengan  pihak polis, tentera dan rejim haram Mesir ini bertanggungjawab membunuh lebih 8,000 rakyat Mesir di Dataran Rabiah yang berhimpun secara aman menuntut hak demokrasi mereka??!!

Allahu Rabbi...
Tidak semua keadilan terbalas di dunia.



Aku selalu bercita-cita untuk duduk bercanda di taman Firdausi bersama, syeikh Ahmad Yasin, Dr Abdul Aziz ar Rantisi, Zainab Al Ghazali, Sayyid Qutb, Omar Mokhtar dan beribu lagi mujahid mujahidah yang telah menunai janji pada Illahi… Termasuklah kekasih Allah, Rasulullah saw pejuang teragung umat ini.


Ku siapkan post ini tika mana laporan kajian mengenai serangan feminism di dalam IPT Malaysia ku masih belum siap. Hampir 3 hari aku melanggar due date. Bukan tidak mahu menyiapkan, tetapi makin ku kaji, makin banyak bukti ku jumpa, makin ku sedar yang golongan feminis, mahupun liberal makin galak menganjurkan program di dalam IPT di Malaysia. 

Tinggal aku sahaja yang tidak peka akan itu. Ya kamu juga di IPT tidak peka akan kehadiran sesumpah jahiliah yang merosak fahaman mahasiswa kita.
Masihkah lagi kita sibuk dengan wechat yang lagha?
Wassap yang merepek.
Bacaan yang tidak membina.
Perbualan-perbualan kosong.
Malam yang penuh dengan lena.


Arghhhh….
Di sana kau bunuh singa kami, di sini kau rosakkan pejuang harapan islam.





529
selamat pulang ikhwan...


Wahai pejuang ummah…tariklah nafas yang baru.  Perubahan itu di tangan mu.
Kita mulakanlah dengan lima yang mudah ini.


5 Pesanan Syeikh Ahmad Yasin kepada Pemuda dan Pemudi

1) Wahai anak-anakku, telah tiba saatnya kalian kembali kepada ALLAH swt dengan meninggalkan pelbagai keseronokan dan kealpaan kehidupan dan menyingkirkannya jauh daripada kehidupan kalian. Telah tiba saatnya kalian bangun dan melakukan solat subuh secara berjemaah. Sudah sampai saatnya untuk kalian menghiasi diri dengan akhlak yang mulia, mengamalkan kandungan al-Quran serta mencontohi kehidupan Nabi Muhammad saw.



2) Aku menyeru kalian wahai anak-anakku untuk solat tepat pada waktunya. Lebih dari itu, aku mengajak kalian wahai anak-anakku, untuk mendekat diri kepada sunnah Nabi kalian yang agung.



3) Wahai para pemuda, aku ingin kalian menyedari dan menghayati makna tanggung jawab. Kalian harus tegar menghadapi kesulitan hidup dengan meninggalkan keluh kesah. Aku menyeru kalian untuk menghadap ALLAH SWT dan memohon keampunan dari-Nya agar Dia memberi rezeki yang berkat kepada kalian. Aku menyeru kalian supaya menghormati orang yang lebih tua dan menyayangi orang yang lebih muda.Aku ingin kalian tidak tertidur oleh alunan-alunan muzik yang melalaikan, melupakan kata-kata yang menyebutkan cinta kepada manusia dan dunia serta menggantikannya dengan kata amal, kerja dan zikir kepada ALLAH. Wahai anak-anakku, aku amat berharap kalian tidak sibuk dengan muzik dan tidak terjerumus ke dalam arus syahwat.



4) Wahai puteriku, aku ingin kalian berjanji kepada ALLAH akan mengenakan hijab secara jujur dan betul. Aku meminta kalian berjanji kepada ALLAH bahawa kalian akan mengambil peduli tentang agama dan Nabi kalian yang mulia. Jadikanlah ibunda kalian, Khadijah dan Aisyah, sebagai teladan. Jadikan mereka sebagai pelita hidup kalian. Haram hukumnya bagi kalian untuk melakukan sesuatu yang boleh menarik perhatian pemuda supaya mendekati kalian.Kepada semua, aku ingin kalian bersiap sedia untuk menghadapi segala sesuatu yang akan datang. Bersiaplah dengan agama dan ilmu pengetahuan. Bersiaplah untuk belajar dan mencari hikmah. Belajarlah bagaimana hidup dalam kegelapan yang pekat. Latihlah diri kalian agar dapat hidup tanpa elektrik dan peralatan elektronik. Latihlah diri kalian untuk sementara waktu merasakan kehidupan yang sukar.



5) Biasakan diri kalian agar dapat melindungi diri dan membuat perancangan untuk masa depan. Berpeganglah kepada agama kalian. carilah sebab-sebabnya dan tawakal kepada ALLAH.







Tak perlu menjadi ahli unit kajian seperti kami baru ingin cakna isu ummah. Website PEMBINA dan ISMA masyaAllah sentiasa update isu ummah lokaliti juga luarnegara yang wajib kita cakna.
Persoalannya, berapa kali kita menziarah website tersebut?

Masih mahu menatang dulang minta disumbang?
Bukankah segalanya di hujung jari mu wahai pejuang ummah.


Jika baru mahu mula membaca dan tidak suka bahan-bahan berat,
saya cadangkan supaya ikut page ini, https://www.facebook.com/akubukansuparmen

Beliau ahli unit kajian juga, dan beliau tak suka cakap tentang BM.




Selamat pulang wahai Ikhwan....
Selamat pulang....
Keadilan akan terbalas dihadapan Tuhan.







ISMA Membangun Umat Beragenda.
PEMBINA Meneraju Arus Mahasiswa.



No comments:

Post a Comment