Wednesday 5 June 2013

3 TIPS MENJADI MANUSIA TERKAYA





Selamat Datang bakal jutawan sekalian!
Kalian akan melalui satu pergembaraan yang menyeronokkan yang akan membawa anda menjadi MANUSIA TERKAYA.
Kalian sudah bersedia.
Mari kita mulakan...



Pertama
ambil sebatang pen

Kedua
Sediakan sehelai kertas kosong

Dan ketiga
(Ini step paling penting ye. Jadi tumpukan perhatian)

Ambil pen dan kertas tersebut. Tuliskan semua yang kita ada dalam hidup kita yang TIDAK BOLEH dibeli oleh duit.

Mudahkan. Selamat mencuba..!!


opss sebelum menutup tirai. Anda telah mengetahui cara untuk menjadi manusia terkaya dari saya. Jadi anda perlu membayar harga tips tersebut. Mudah sahaja.
Memandangkan anda telah menjadi antara manusia terkaya di dunia, maka saya ingin meminta sedikit harta anda agar harta itu terus subur dan bercambah berkahnya.

Begini caranya,
Dalam masa 24 jam, anda diamanahkan untuk menelifon atau memebritahu secara berdepan kepada kedua ibu bapa anda dan katakan 3 ayat keramat ini:
"Mak abah…saya minta maaf dari orang kecil sampai sekarang"


"Mak abah…redhakan anak mak abah ni ye."

"Mak abah…kalianlah insan paling saya sayang atas muka bumi ni."


Haaaaa ini AMANAH.
Senang bukan.
Itulah cara orang kaya menghargai kekayaannya.

Isu baharu yang orang kaya perlu tahu…….

Situasi bergelora di negara Turki dan sebelum ini di Tunisia adalah 'skrip' sama yang ditayangkan di persada politik Mesir. Cumanya watak dan 'pelakon'nya berlainan. Semuanya tidak mahukan cahaya Islam menyinar di bumi tersebut. 
Kecuali di Tunisia, sumber berita melaporkan terdapat komplot yang dirancang oleh Iran. Semuanya kerana kelantangan Erdorgan dan Mursi mengecam sekutu rapat Iran, Bashar dan memberikan bantuan kepada rakyat Syria. Begitu juga peranan Iran membekalkan senjata dan menghasut pengikut Syiah bangkit di negara Bahrain. 

Di Mesir, kita boleh melihat dengan jelas bagaimana Syiah khasnya memberi sokongan padu kepada pemimpin Barisan Penyelamat, Hamdeen Sobahi. Syiah tidak pernah menyokong dan bersama Presiden pilihan rakyat, Dr.Muhammad Morsi kerana Syiah tahu Mursi akan melaksanakan syariat Islam yang sebenar.

liberalisme : jika diamalkan secara fardi tak menjadi masalah (maknanya, taklah memberi kesan besar, tu dosa dia secara individu sahaja) Tetapi bila liberalisme mahu diangkat sebagai pasak undang-undang sesebuah negara...itu MASALAH BESAR. 
Dan itu yang kita risaukan di Malaysia. Kerajaan yg memerintah negara kita selama ini, ya punya banyak isu koropsi dan sebagainya..tetapi masih punya barging power Islam yang kuat dalam barisan tersebut... Di pihak pembangkang pula dilihat barging power Islam itu kurang...malah lemah dan digugat. Tidak mahu bertopikan mana-mana blok politik,,, Masyarakat kini perlu berfikir 10, 20 tahun akan datang... masa depan umat Islam akan datang di bumi Malaysia yang kita cintai kini.....

Wahai para jutawan sekalian, kalian rasa yang angkat botol arak semasa demonstrasi di Turki tersebut kesemuanya non muslim ke....?
Semoga ALLAH SWT memberi kekuatan kepada Islamis di Turki dan seluruh alam ini...

Dan saya suka ulasan yang dibuat oleh page Melayu Sepakat Islam Berdaulat ini :





Dan sila baca semula perenggan-perenggan diatas. 
Ada  AMANAH buat kalian semua.
Syukran kepada orang kaya sekalian..!!

\




Salam sekencang israk mikraj~~~~
***saya tak pernah ucap sayang pada abah saya. Sekarang dia dah takda, jadi saya selalu doa supaya malaikat yang sampaikan ucapan sayang saya pada arwah abah saya. Jangan jadi orang kaya macam saya. 

No comments:

Post a Comment